Followers

Monday, July 20, 2009

uwaa..kono buek kojo laiee!!!

apo ni mak. baru balik tang kampung ha dah kono tag. mano aci main tag2 famili. adehhh..ado lak kojo kono buek ni ha..


1. Bekas kekasih saya adalah :
eerrr...errr...adola beberapa org. takyahla cito buleh? den dah kawin ha. tak usahla bukak cito lamo yo!

2. Saya sedang mendengar :
siaran tb astro. abg tongah tengok tu ha

3. Mungkin saya patut :
buek tak tau yo. den tongah konsentrate kek kojo ngetag ni ha..

4. Saya suka :
dulu maso zaman skolah den suko na boghi member kad. tak kiro la kad besday ko kad rayo ko..raso eh den ni sorang yang baek ati la, rajin na kasik kad kek orang. orang yo tak banyak boghi kek den. den tolobih ghajin ghaso eh..

5. Sahabat-sahabat baik saya :
dari dulu sampai skang sahabat den tak banyak. tapi setiap peringkat skolah tu ado yo sahabat den. sonang kigho sumo nogoghi adola sahabat den ni ha. cumo eh tak bojumpo yo. yg jumpo adola tigo /ompek org kek bangi ni ha..

6. Saya tak faham :
napo la org pompuan ni suko amek la pakai tudung tapi kan baju eh kotat bona. suar pon samo yo. kok nak ditayang bodi tu den ghaso tak payahla pakai tudung. buek malu yo konon pakai tudung ni..

7. Saya kehilangan :
kucing2 aku, waaaaaa!!! den ado sopasang kucing pastu beranak jadik banyak la. dah tu kono buang sobab dah kono marah kek jiran. tambah lak den dah ngandung. nak selamat kan ibu tongah mengandung ni ha (sobab dah lamo tak dapek anak) kono la buang sumo eh kucing2 tu. den dah sayang kek kucing2 tu ha tapi nak buek camno..sob..sob..

8. Ramai yang kata :
den rajin amik tau pasal member. yola...siap hapal laie bilo besday memasing. zaman dulu la. ni dah kawin takdo koso laie den nak ambik tau do.

9. Makna nama saya :
kegembiraan. keriangan. kigho eh den ni pembawak ghaso gembiro la kek orang lain. iyo ko?

10. Cinta itu adalah :
satu yg sungguh indah. den suko yo becinto nih. abg den yo tak minat nak romantik2 nih.

11. Di suatu tempat, seseorang sedang :
den ghaso kesunyian sobab eh dah kono tingga ngan anak2 mo cucu2. sapo laie..omak abah mertuo la kek perak nun..

12. Saya akan cuba :
cubo la jadik orang yang lobih baik. skang ni baik yo cumo eh orang tak nampak. den mano nak nunjuk'an kek orang yang bukan rapat ngan den, yg den nih baik org eh. sajo yo buek garang..

13. Ayat SELAMANYA membawa maksud :
eternity. macam 'sayang selamanya', cewahhhh!!

14. Telefon bimbit saya :
nokia yang paling awal. apo nombor eh tak ingat lak. tapi yg biaso2 yo. asal dapek tipon mo sms dah cukup. tak payah do bogambar la, mp3 la, 3g la. den ni simple yo.

15. Bila saya terjaga dari tidur :
kono cek jam dah pukul bapo. pastu cek anak samo. apo dio tongah buek. tido ko..nangih ko..pastu tido la balik selagi bolun subuh la..

16. Saya paling meluat bila :
ado kapel sibuk nak bocium2 la..bogesel2 badan pipi la. tambah laie kek tompek awam macam dlm komuter ko. heee..den ghaso2 la ringan yo tangan den ni nak bughi polompang sedas. dio ingat ni tompek omputih ko takdo org nengok..

17. Pesta/Parti adalah :
bilo org buek jamuan makan. den suko bab2 makan nih.

18. Haiwan yang paling comel yang pernah saya temui ialah :
kucing la. apo laie. nak2 bilo ado anak kucing tuh. comel botul muko eh...

19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :
maso den skolah kek saripah rodiah kek melako dulu. itula konangan yg paling best skali. tp yg tak best eh den kono pindah skolah kek maahad kajang plak. pastu sumo member2 den kek saripah rodiah tu dah lupokan den. yo la. den bukan laie budak samo macam diorg yg abih skolah kek saripah rodiah tu sampai form 5. den sampai form 3 yo. den sodar diri sapo den ni ha..

20. Hari ini :
den balik ko bangi dari perak. arini memasing amik cuti la sempena israk mikraj. ado kenduri kek perak sanun..

21. Malam ini saya akan :
mandi, sogarkan diri, komeh baju2, dan tido!!!!

22. Esok saya akan :
apo laie, poie kojo la. takdo do nak cuti2 laie do. kojo cam biaso.

23. Saya betul-betul inginkan :
1. wat lasik mato cam mak mo ayah. tapi kono simpan duit dulu. sobolah mato mau rm1500.

2.taman ghumah macam kek majalah anjung seri. hai..dah lamo berangan nih!!

3. ado pusat penjagaan kucing. tapi kan kono ado tompek yg sosuai la. kek kawasan perumahan ni mano buleh. kot nak kono marah laie mo jiran sobolah..ha, buek la..

24. Ketika saya lihat wajah saya di hadapan cermin pagi ini :

samo yo cam biaso. bilola aku nak kughuih ni. dah beranak ni badan dah jadi bosa cam tong dram ha..

25. Pusat Membeli belah atau arked permainan :
den suko poie boli bolah. nyoping la. slalu poie mo adik2 pompuan ngan mak. best jenjalan samo org pompuan nih. tapi skang bilo dah ado faris den tak ponah laie poie nyoping do. tengokla besok faris dah bosa bulehla gek'eh poie nyoping skali. arked permainan buek apo. takdo kojo lak masuk sanun do.

26. Makanan barat atau Jepun :
makanan jopun den tak poghonah cubo. tapi makanan barat den suko amek la. marin maso den masuk wad bersalin kek hospital pantai dio bughi pilihan western. sodap plak tu den nengok menu eh. teghaso2 cam dok kek hotel la..makan western yo, wakakaka...

27. Bilik yang terang atau gelap :
golap. sonang nak lolap mato. bilik toghang nih silau mato. mano nak tido camtu.

28. Makanan Segera adalah :

mee megi. sonang yo. copek pun samo. kalu dah lapa sangat tu megi yo la pilihan hati.

29. Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang :
den balik dulu la mak, ayah..ni tadi maso nak balik tang perak sanun..

30. Siapa yang anda mahu TAG?

tak ndak la tag org. nanti bopanjang lebar lak borantai2. den ni kan baik ati. den takdo nak tag kek sesapo do..


omak, den dah siap'an kojo ni ha. lain kali tak yahla bughi kojo tag laie yo. ponek buek kojo tag imah dulu tak ilang laie ni ha. dio bughi soklan dahla beghatuih!!!


No comments:

About this blog