Followers

Saturday, January 19, 2013

daku kembali 2013 ini

assalamualaikum.

lama tak menulis. takde mood nak mulakan kata.

sekolah dah mula, dan aku amik satu kelas murid 6 tahun. baru nak start gear, adik hafiy sakit lagi. kena masuk wad lagi. dah timbul bintik2 di leher dan mukanya. asalnya dia kena sesema dan demam-jangkit dari abangnya. mujur hanya sehari semalam di wad. dan boleh balik lepas platlet naik bila makan prednisolone. sambung makan ubat di rumah.

faris? sudah masuk 4 tahun. kali ini dia di aulad centre. masuk kelas nenda pulak. nenda dia kelas 6 tahun, dia sibuk nak duduk sama. kelas dia 4 tahun taknak. janji dia buat keja tak main2 sebab dah duduk kelas prinsipal main2 kalu, siaplah dia. dah mula pakai uniform. nak2 aulad centre dan aulad perdana dah guna uniform baru. kajang branches je guna yg lama nak habiskan stok. seronok dia pagi2 ayah dia hantar naik moto. tak seronok bila dha kena kejut mandi pagi2. last yr ikut maknya gi kajang sampai sana baru mandi. tupun liat jugak nangis2 sedap nak tido je.

jari yg hampir putus dulu dah bersambung. cuma deria rasanya dah lain. jadi tebal2 kulit dia dan deria rasa tu dah tak sama. pendek kata nikmat hujung jari tu dah takde lah. nak pegang pensel pun kekok (saya tulis tgn kiri), nak sepit pin bawah tudung pun tak boleh kena guna jari tengah. itulah. sape suruh potong jari. takde keja carik keja.

next time citer lagilah ye!

1 comment:

Faiz Idris said...

salam.same la jari terpotong.sib bek right-handed.mmg xleh jd norml blik ke.huhu.nk sentuh pn jadi pelik yelah kulit jd keras

About this blog