Followers

Thursday, November 24, 2011

sakit menusuk kalbu

awal pagi aku dah publish entry. pukul 4 lebih terkebil2 dalam wad (faris masuk wad demam seminggu). tapi dah abis karang aku delete balik. sbenarnya nak meluahkan sakit terbuku di dada tapi bila baca balik ayat nampak macam x sopan ler kata org. walaupun org yg buat aku sakit hati tuh tah dia sedar tah dia insap tah tidak.

aku dah terbayang2 di mata siap termimpi2 lagi pasal hal nih. punyala bagi kesan mendalam pada aku dan mungkin jugak pada mak prinsipal aulad. dia org kanan mak di cawangan aulad tapi dah membuat onar bertahun2. tikam kami dari belakang baru penghujung tahun ini kami dapat kebenarannya. tak malukah pada Allah yang Maha Mengetahui. saat usia sudah dihujung senja tapi pemikiran masih lagi berorientasikan dunia. kehendak dan nafsu mendahului akal. tugas yang diserahkan dikhianati malah diperbodoh2kan lagi kami ini. mak sebagai prinsipal dan kawan serta aku yang berurusan terus dengannya setiap bulan. tak kasihan kah dengan mak yang membayar gajinya setiap bulan...aku kesal dan keciwa dan terkilan. sudah seharusnya dia sebagai guru veteran menjadi contoh pada guru2 lain yg masih muda tapi inilah..akibat kelabu asap nampak habuan banyak depan mata..

sayang dikau jadi begitu. entah dimana sikap malumu. entah2 memang xde rasa malu mahupun rasa bersalah. terus terusan memperbodohkan kami. moga kau mendapat balasan setimpal dariNya..

No comments:

About this blog