Followers

Friday, June 10, 2011

emo..emo..

ape nak tulis? takde ape. nak ikut tema memacam nak citer. malaslah. tapi cuti sekolah 2 minggu nih berusaha jadik surirumah yg bagus walaupun ade lg tak terbuat2. kemas rumah. basuh baju 2x sehari. lipat baju. mop rumah. cuci luar rumah dan potong rumput je belum. perlu diakui aku bukannya org yg rajin setiap hari. nak2 bila tgh down rasa cam malas nak buat pape. tapi kang kalau ikut hati taknak kemas hari2 rumah jadik tak terurus lak. kang kena marah lagi. jadi kenalah paksakan diri buat hari2 benda2 yg diatas. nasib ade faris yg aku kena uruskan dia setiap masa. kalau takde faris, tak rajinla aku nak kemas hari2. aku boleh kemas tapi bila aku nak kemas dan aku adee kemahuan nak kemas. kalau disuruh2 dipaksa2 kemas mmg aku lawan la *dlm hati*. hai...sape ibu2 yg rajin urus rumah, anak dan suami memang salutelah! aku surrender! anak baru sorg. husband dah bising dia kurang diuruskan. kalau anak ramai? hmm..management..management. sebab tulah aku dah malas nak habiskan tesis aku. nak skip boleh? dah takde mood nak belajar. lantaklah. 2 tahun nih pun tunggang terbalik emosi aku neh. apsal eh? mebi sebab 6 tahun dah biasa hidup berdua. pastuh dapat baby lak. tetiba blaja cara nak urus baby-rumah-suami. mmg tak cukup kaki dan tangan aku neh. mental dan emosi aku toksah citer lah. kalau dapat husband yg paham takpe gak. tolong urus anak memalam. tapi kalau aku je yg urus? err..memang rasa nak terjun tangga je. nak urus semua pihak dan tempat dalam satu masa. ngaaaaaaa!! mau tak emosi aku terkapai2.

*camnelah adik2 aku si kirin ngan imah sok dah kawin blaja kemas rumah. diorg pun sama gak malas nak mengemas, wakakakakaka!! dahla masak pun tidak. aci tak kutuk diorg tuh ha? hehehehe..*

No comments:

About this blog